Jak przygotować się do pierwszego biegania?

Bieganie to sport, który ostatnimi czasy szturmem podbija serca ludzi na całym świecie. Nie da się ukryć, że coraz więcej z nas w końcu decyduje się na krok w kierunku zdrowszego życia, właśnie przez bieganie. Meetingi, eventy i wszelkiego rodzaju maratony gromadzą z roku na rok tysiące nowych ludzi, chcących spróbować swoich sił i sprawdzić się na dłuższych bardziej wymagających trasach. Aura pogodowa powoli pozwala nam coraz więcej ruchu na świeżym powietrzu, a co za tym idzie, zwiastuje nam nadejście sezonu dla biegaczy. To doskonała okazja, aby zrobić coś dla siebie i spróbować zarazić się bakcylem biegania. Dziś poruszymy kwestię odpowiedniego przygotowania do pierwszego biegania i podpowiemy, na co warto zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.

Jaki sprzęt do biegania?

Bieganie i skarpety biegowePierwsze co nam przyjdzie do głowy na myśl o uprawianiu sportu, jest kwestia zaopatrzenia się w odpowiedni sprzęt. Jest to jak najbardziej logiczne i usprawiedliwione podejście. Nie da się ukryć, że tak jak żołnierz bez karabinu, kierowca bez samochodu, tak i biegacz bez butów istnieć nie może (no, chociaż można próbować). Na co należy zwrócić uwagę kupując kompletując swój sprzęt do biegania? Pierwszą rzeczą, o jakiej musimy pomyśleć, są oczywiście wygodne buty. Do amatorskiego biegania nie trzeba nie wiadomo, jak drogich butów, wystarczy, by były wygodne i wytrzymałe. Oprócz butów warto zaopatrzyć się w skarpety biegowe. Są one niezwykle ważne, a ich brak powoduje często całkowite zaprzepaszczenie potencjału obuwia. Rola, jaką pełnią skarpety biegowa opiera się głównie na zapewnieniu nam komfortu podczas biegania, odprowadzeniu wilgoci, zniwelowaniu odcisków czy chociażby zapewnieniu komfortu cieplnego, jeżeli chodzi o bieganie zimą.

Jak przygotować się do biegania?

Chcąc na poważnie rozpocząć przygodę z bieganiem, będziemy potrzebować czegoś więcej niż tylko dobrego wyposażenia. Przyda nam się odpowiednie przygotowanie teoretyczne dotyczące rozgrzewki i cyklów treningowych. Najlepiej skonsultować się z jakimś bardziej doświadczonym biegaczem lub profesjonalnym trenerem. Co ważne, należy pamiętać, aby odpowiednio przygotować organizm na wzmożony wysiłek. Początek biegania jest zatem świetną okazją do zmiany diety na zdrowszą. Dodatkowo przed samym biegiem lub jakimkolwiek treningiem należy koniecznie pamiętać o rozgrzewce, która jest kluczowa, a którą wiele osób lekceważy. Brak rozgrzewki to ryzyko poważnej kontuzji, która może sprawić, że zakończymy naszą karierę sportową szybciej, niż zdąży się ona w ogóle rozpocząć.