Jak zdrowo smażyć?

Któż z nas nie kocha jeść? Soczyste, aromatyczne pieczenie, pyszne, delikatne smażone ryby czy też intensywne, dobrze doprawione kiełbasy - tysiące różnych smaków i kombinacji, które możemy przygotować w zaciszu własnej kuchni to świat, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Nie każdy jednak jest w stanie ugotować dobrze, a jeszcze mniej osób potrafi ugotować zdrowo. Są jednak sposoby i techniki, które pozwolą nam na przygotowywanie zdrowych i pełnowartościowych posiłków, które nie odbiegają w smaku od naszych ulubionych potraw. Za pomocą specjalnych metod, możemy nawet zamienić niezdrowe przekąski w coś naprawdę pożywnego. Zainteresowani? Zapraszamy do przeczytania!

Duże ilości tłuszczu, zguba dla zdrowia

jak zdrowo smażyć?

To, co najczęściej zarzuca się daniom smażonym i pieczonym, jest oczywiście duża zawartość tłuszczu. Pomimo tego, że tłuszcze są najbardziej skoncentrowanym dla człowieka źródłem energii, a ich działanie pomaga stabilizować pracę nerek i mózgu to mają one również swoją ciemną stronę. Podwyższony cholesterol, zatory i nadwaga to między innymi choroby przypisywane spożywaniu dużych ilości smażonego czy pieczonego mięsa (i nie tylko). Co zrobić, jeżeli nie chcemy rezygnować z pysznego smaku pieczeni i jednocześnie chcemy zadbać o swoje zdrowie? Rozwiązanie jest proste i sprowadza się do zakupu odpowiedniego sprzętu kuchennego. Są bowiem naczynia, w których możemy smażyć praktycznie całkowicie bez użycia tłuszczu czy oleju, a jak wiadomo im mniej oleju, tym lepiej.

Wybieramy idealne brytfanny do pieczenia

Wszystko, co smakosz mięs i wielbiciel pieczeni musi zrobić rozpoczynając dbanie o swoje zdrowie, to nic innego jak to, żeby wyposażyć się w odpowiednią brytfannę. Taką brytfanną według nas jest brytfanna żeliwna. Charakteryzuje się ona niewiarygodną wręcz wytrzymałością, odpornością na stłuczenia itp. Dodatkowo brytfanna żeliwna doskonale przewodzi i utrzymuje ciepło. Jednak najważniejszą zaletą, jaka cechuje ten rodzaj brytfanny jest fakt, że podczas pieczenia wydzielają one niewielkie ilości żelaza, które jest wręcz doskonałe dla anemików i osób cierpiących na choroby serca. Jak widać nie każde pieczenie musi się wiązać ze skutkami negatywnymi dla naszego zdrowia. We wszystkim trzeba zachować umiar. Trzymając się złotego środka będziemy mogli pozwolić sobie od czasu do czasu na tzw. cheat day i zjeść coś zupełnie niezdrowego - ot tak dla własnej przyjemności. Wszystko to pod warunkiem, że będziemy dobrze bilansować dietę i zwracać większą uwagę na to, co jemy i jak przyrządzamy nasze posiłki.